הלוגו הוא האלמנט הגרפי הבולט ביותר בשפת המותג.
הוא כלי שיווקי יעיל וחשוב שיהיה מבודל (שונה) ממתחריו, מדויק להבטחה הפרסומית של החברה מתומצת וזכיר.
עיצוב לוגו רשלני לא ייזכר כלל בתודעת הלקוח ועלול לייצור הבטחה שונה מן הרצוי ואף להכשיל מהלך שיווקי.
לוגו מורכב מסמל המותג, שם החברה ומסיסמא (הסלוגן) של המותג. לוגו הבנוי כהלכה יהיה "עמיד" במבחן הזמן. קוקה קולה, אל על , פולסווגן הם דוגמא מצויינת למותגים שלא שינו את הלוגו שלהם במשך עשרות שנים ועדיין מעוררים נחשקות, עדכניות ומשרתים את המותג נאמנה.